Auch einmal neue Musik hören und sehen, etwa von Bruce Springsteen und Paul Weller. Aber okay, die Sänger sind alt, auch der Song vom Weller ist alt und der vom Springsteen klingt alt. Und gerade deswegen gut.
Aus dem umfangreichen Erbe der Bee Gees ist das auf jeden Fall der Song, der mir am liebsten ist. Und den Robin Gibb natürlich im Jahr 1968 mit erheblich mehr Leid in der Stimme gesungen hat. Aber auch Cover haben ihre Berechtigung.
Barry Gibb hat laut Wikipedia im Zusammenhang mit diesem Song gesagt: „There was a lot of psychedelia and the idea that if you wrote something, even if it sounded ridiculous, somebody would find the meaning for it, and that was the truth.“
Wozu mir spontan einfällt, dass die beiden von mir verehrten Songwriting-Giganten John Prine und Chip Taylor gemeinsam einmal eine Art Liedspaß mit dem Titel „Sixteen angels dancing cross the moon“ aufgenommen haben. Eine kleine Perle, die sie betont lässig ausgestreut haben. Und weil es so schön ist, hier ein Interview-Ausschnitt aus einem Gespräch mit Chip Taylor zum Song (Hervorhebung von mir):
“It was wonderful. It’s a little story that encompasses all of who John was. It was eight years ago. I was just off the road from touring Sweden. I met John and his band by chance at Grand Central Station. I was at this little oyster bar there. We started talking about the music in Sweden and one of the top female singers there. Her name is Jill Johnson. In recent years she had huge hits with “Angel of the Morning” and “Angel from Montgomery.”
I started kidding John that we’d have to write another angel song for Jill. That was it. We let it go. One day later I was in my apartment writing words down and playing guitar. This feeling came out with these words,
“Two old friends trying to write a song
Trying to write a song about some angels
angels on the mountain, angels left in June
sixteen angels dancing ‘cross the moon.”
I didn’t know what the hell it meant. But it had such a nice feeling to it, I got chills.
So how did John enter the picture?
I decided to call John to see what he thought. He was driving home. I played the song for him. And he said when he heard the title line he said,” What the hell does that mean?” I told him, “I don’t know. We’re songwriters. We don’t have to know this stuff.” That was exactly the start of the song. We started laughing going back and forth. He’d say a line and I’d say a line, then I’d write it down. Before we knew it, in half an hour, we had the song finished. But the most important thing is writing. It made us so happy. We had so much fun. I had never had the experience of writing with somebody out of town on the phone.
I asked him, “John, are in your driveway?” He said, “No. I kept driving around the circle on Music Row.” That circle only takes twenty-five seconds, so he must have gone around a lot of times. I could picture him in his Cadillac slinking down in his chair cruisin’ along on the phone, trying to write a song.
(Quelle)
Außerdem er hier (Youtube-Link):
Alte Männer der milden Sorte machen Musik, es ist am Ende auch eine Gattung für sich.
Zu Springsteen gibt es außerdem gerade eine mir empfehlenswert vorkommende arte-Doku (hier entlang), die auch das schöne Obama-Zitat enthält: „I am the president, but he is the boss.“
***
***
Sie können hier Geld in die virtuelle Version des Hutes werfen, herzlichen Dank! Sollten Sie den konventionellen Weg bevorzugen und lieber klassisch etwas überweisen wollen, das geht auch. Die Daten dazu finden Sie hier. Wer mehr für Dinge ist, es gibt auch einen Wunschzettel.
Immer wieder beeindruckt, vom breiten Musikwissen ….. ich höre und vergesse dennoch schnell wieder …